|
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Ανακαλύπτω την πόλη μου.
Οδοιπορικό στις πλατείες και στους δρόμους της Καλαμάτας
Η ανίχνευση των «μεταμορφώσεων» της πόλης της Καλαμάτας κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων και η ανακάλυψη άγνωστων πτυχών της ιστορικής της διαδρομής, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά απέναντι στην ιστορία της πόλης τους, αποτελεί το βασικό στόχο αυτού του προγράμματος. |
Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά:
- Παρακολουθούν τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης μέσα από μία ποικιλία μαρτυριών και αρχειακού υλικού (πολεοδομικών χαρτών, συμβολαίων, εφημερίδων, καρτ ποστάλ...).
- Προϊδεάζονται για τις αιτίες (οικονομικές, πολιτισμικές, κοινωνικές...) που επενεργούν στην εξέλιξη μιας πόλης.
- Κατανοούν τι σημαίνει ο όρος «μνημεία του παρελθόντος» και πώς αυτός αντιστοιχεί σε μία πλειάδα «οικιστικών τεκμηρίων»: από μία αρχαία κολώνα ή μια βυζαντινή εκκλησία έως μία καμινάδα εργοστασίου ή ένα καλντερίμι.
- Συγκρίνουν το παρελθόν με το παρόν και καλούνται να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά του αστικού μετασχηματισμού σε διάφορα ζητήματα (πράσινο, υγιεινή, ρυμοτομία, περιβαλλοντική μόλυνση, ποιότητα και πυκνότητα δόμησης...).
- Ευαισθητοποιούνται απέναντι στην ιστορία της πόλης τους και στην ανάγκη διαφύλαξης αλλά και συνέχισης της αστικής κληρονομιάς.
|
Η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται μέσω:
-
Παρουσίασης και σχολιασμού σχετικού οπτικοακουστικού υλικού (αρχείο PowerPoint).
- Αντιπαραβολής παλαιότερων και νεότερων πολεοδομικών χαρτών της πόλης.
- Παροχής παλαιών και σύγχρονων εικόνων πλατειών, οδών κλπ. της πόλης, τις οποίες τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν και να αντιστοιχίσουν μεταξύ τους.
- Συζήτησης σχετικά με τις αιτίες που οδηγούν σε πολεοδομικές και οικιστικές αλλαγές. Τίθενται διάφοροι παράγοντες, όπως ανάπτυξη λιμανιού, κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής, διευθέτηση χειμάρρου, έλευση προσφύγων, σεισμοί 1986 κλπ., και ζητείται από τα παιδιά να σκεφτούν πώς επηρέασαν το καθένα από αυτά την οικιστική εξέλιξη της πόλης.
|
|
|
|